365 nachten thuis proefslapen - "Niet Goed = Geld Terug"

Uitproberen in uw eigen slaapkamer. Exclusief bij LivingComfort. Meer info

Veelgestelde vragen

Om u nog beter van dienst te zijn, hebben we de meest gestelde vragen op een rijtje gezet. Met daarbij uiteraard onze antwoorden.

De meest gestelde vraag is:

Wat doen jullie met retour genomen matrassen?

Als geen ander begrijpen wij dat u geen reeds beslapen matras wenst. Op een gebruikte matras gaan proefslapen is geen prettig idee. Wij leveren altijd volledig nieuwe en dus ongebruikte producten. Daar kunt u 100% van op aan.

Slechts 10% van de door ons geleverde matrassen komt terug. Procentueel is dat niet veel want dat betekent dat 90% van de proefslapers tevreden is en dus besluit het matras te behouden. Maar gezien het grote aantal matrassen die wij per maand uitleveren is het best nog wel een stapel.

Vernietigen van deze matrassen is uit financieel maar ook milieutechnisch oogpunt geen optie. De retourgenomen producten worden onder onze verantwoordelijkheid bij een logistieke dienstverlener gereinigd en eventueel voorzien van een andere hoes. Daarna worden de omgepakte producten onder een ander merk aan een Duitse opkoper verkocht.

Comprimeren van een matras slechts 1x mogelijk

Al onze matrassen worden gecomprimeerd, opgerold en in een doos aangeleverd. Dit doen wij al sinds 2010 met veel succes. Volgens de Consumentenbond is dit een uiterst verantwoorde verpakkingsmethode.
Echter wanneer een matras te lang in een opgerolde toestand verblijft, ontstaat er een kwaliteitsverlies. Vandaar dat onze matrassen pas de dag voordat het product wordt uitgeleverd gecomprimeerd en verpakt wordt. Het matras blijft daardoor een te verwaarlozen tijd in opgerolde toestand maar wel met 100% behoud van kwaliteit.
Het comprimeren met een druk van 30.000 kilo kan slechts eenmalig plaatsvinden. Een retourgenomen matras hier nog een keer aan blootstellen is onverantwoord. Het kwaliteitsverlies zal door de consument direct worden opgemerkt. Vanuit dit gezichtspunt alleen al is het niet zinvol een retour genomen matras weer op dezelfde manier in het verkeer te brengen.

Video: LivingComfort bij RTL 5 (2010) over matrassen comprimeren.


Video: Veelgestelde vragen


Vragen over bestellen

Bestellen bij LivingComfort om 365 nachten te gaan proefslapen op een LivingComfort product is heel eenvoudig. Op de bestelpagina kunt u in drie stappen uw bestelling plaatsen.

In stap 1 geeft u aan welke producten u graag zou willen bestellen.

In stap 2 ziet u een overzicht van de door u gewenste producten om te gaan proefslapen inclusief prijzen. Op deze pagina kunt u tevens uw naam, adres, woonplaats, gegevens invullen en aangeven op welke wijze u wenst te betalen. Ofwel direct via iDeal, CreditCard of Paypal, achteraf via bankoverschrijving, dan wel gespreid in drie termijnen (0% rente) met Capayable. Na het invullen van deze gegevens plaatst u uw bestelling.

In stap 3 kunt u nog aangeven op welke datum u uw bestelling thuis wenst te ontvangen. Direct na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u op het door u opgegeven e-mailadres een orderbevestiging van uw bestelling. Hierin vindt u een overzicht van de door u bestelde artikelen en het aflever- en factuuradres. Tevens ontvangt u uitgebreide informatie over het verdere verloop.

Wilt u een bestelling annuleren? Stuur ons dan een e-mail naar klantenservice@livingcomfort.nl met daarin vermeld uw referentienummer. Dit nummer vindt u op de orderbevestiging. De thuiswinkel waarborg garandeert dat u veilig en betrouwbaar winkelt bij LivingComfort.
Als u niet goed weet welk matras voor u geschikt is, kunt u gebruik maken van de Matras Keuzehulp. De Matras Keuzehulp, helpt u in 8 stappen naar een advies op maat. We stellen u vragen over uw postuur, uw persoonlijke voorkeur voor de hardheid van het matras, uw slaaphouding, gezondheid, voorkeur voor een type matras en budget. Aan de hand van uw antwoorden zijn we in staat om u een advies op maat te geven. Uiteraard kunt u voor een persoonlijk advies ook altijd contact opnemen met onze klantenservice via telefoon of chat. Of maak een afspraak bij een showroom bij u in de buurt voor advies van onze productexperts.
Heeft u hulp nodig met bestellen? Dan staat onze klantenservice voor u klaar om u te helpen. Bel met 030-2040608 (Nederland) of 03 2896841 (België) en kies voor optie 1.
Wanneer u een matras, bedbodem of accessoires besteld bij LivingComfort wordt uw bestelling vanuit onze fabriek in Noordwolde gereed gemaakt voor verzending. De meest verkochte matras formaten, bedbodems en accessoires hebben wij altijd op voorraad. De minder gangbare matras formaten worden in productie genomen op het moment dat uw bestelling bij ons binnenkomt. Onze matrassen worden pas de dag voordat het product wordt uitgeleverd gecomprimeerd en verpakt, waardoor de kwaliteit van uw matras gewaardborgd is. De boxsprings worden altijd op bestelling gemaakt, vandaar dat de boxsprings een levertijd hebben van 2 tot 3 weken.
Helaas is het niet mogelijk om producten in de showroom af te halen of direct mee te nemen. Onze showroom hebben geen magazijn. In de showroom kunnen onze showroomhouders de door u gewenste producten bestellen. U bepaalt zelf wanneer u uw bestelling wenst te ontvangen. De mogelijke leverdagen vindt u in de kalender nadat u uw bestelling heeft afgerond.
Ja, dat kan. Wij bieden volledige montage aan voor een prijs van € 39,95 per bestelling. Als u hiervoor kiest wordt uw bestelling verstuurd naar onze monteurs. Zij maken vervolgens een afspraak met u voor het monteren van uw bestelling. Wilt u zelf uw bestelling monteren? Maak dan gebruik van de montagehandleidingen op onze website. Er zijn montagehandleidingen beschikbaar voor de zijbeugel, eindbeugel, potenset, ClimaBest kussen, verstelbare ClimaBest Boxspring en de niet-verstelbare ClimaBest Boxspring. Hiermee is monteren een fluitje van een cent.

Vragen over het proefslapen

Het 365 nachten proefslapen bij LivingComfort gaat als volgt in zijn werk:
U plaatst uw bestelling bij LivingComfort
Na afloop van het plaatsen van uw bestelling kiest u de gewenste leverdatum. De levertijd van een boxspring bedraagt 2 tot 3 weken. Voor alle matrassen en overige producten bieden wij de optie: Voor 12.00 uur op werkdagen besteld, de andere dag al in huis.
Uw bestelling wordt gratis thuis geleverd
Het 365 nachten thuis proefslapen start op de dag na levering. Wilt u producten terugsturen of omruilen? Dan kunt u dat aan ons melden binnen de termijn van het proefslapen.
U wenst van uw recht van retour gebruik te maken
Tot de 365e dag van het proefslapen tot 24.00 uur kunt u een retourzending aan ons opgeven. De kosten van het retourneren zijn altijd voor onze rekening.
De factuur en betaling
Op de dag dat uw bestelling is afgeleverd ontvangt u van ons de factuur. Heeft u direct na het plaatsen van de bestelling het bedrag al voldaan, dan ontvangt u een kortingscode van 50% op bedtextiel. Maar u kunt ook achteraf ineens betalen of in 3 termijnen met Capayable. Niet goed = Geld terug Wij zijn er voor u wanneer uw nachtrust om een oplossing vraagt. Mocht het noodzakelijk zijn, dan passen wij binnen de 365 nachten proefperiode de matraskern aan of ruilen deze om. Op basis van onze kennis en ervaring krijgen wij vrijwel elke situatie opgelost. En mocht ons dat toch niet lukken? Dan geldt: "Niet goed = Geld terug". Dat vinden wij vanzelfsprekend.
Addertjes onder het gras, kleine letters in de overeenkomst die u niet gelezen heeft. Uw zorg begrijpen wij, maar bij LivingComfort zijn ze er werkelijk niet. Wij zijn aangesloten bij de Centrale Branche vereniging Wonen (CBW). Bij het CBW kunt u terecht als ondanks onze kwaliteitszorg er iets mis zou zijn met een product en u vindt dat wij niet correct met uw klacht omgaan. Het CBW heeft een geschillencommissie waaraan u uw eventuele klacht kunt voorleggen. De geschillencommissie zal vervolgens een voor LivingComfort bindende uitspraak doen. Aan alles wat LivingComfort u toezegt wordt zij gehouden door het CBW.
U kunt de gewenste producten via onze website of in de showroom bestellen. Heeft u gekozen voor achteraf betalen? Dan dient de factuur binnen een termijn van 14 dagen na de levering voldaan te worden. Voldoet een product niet aan uw wensen? Dan gaan we samen op zoek naar een oplossing door de matras of matraskern om te ruilen. Mocht uw situatie na een aanpassing of omruiling nog steeds niet naar wens zijn? Dan wordt het betreffende matras weer gratis bij u opgehaald en krijgt u uw betaling 100% terug. Meer informatie vind u op de proefslapen pagina. Alle daaraan verbonden kosten zijn voor rekening van LivingComfort
U mag tijdens de 365 nachten proefslapen het LivingComfort matras behandelen alsof de producten al van u zijn. Voor een goed comfort moet het plastic er zelfs af.
U vult hiervoor het ophaal/omruilformulier in welke u hier kunt vinden. Binnen 1 werkdag wordt er contact met u opgenomen voor het maken van een afspraak. Zo eenvoudig werkt de procedure.
Het matras dient degelijk in plastic verpakt (zonder doos) te worden teruggestuurd.
Nee, het ophalen van de LivingComfort producten is voor u volledig gratis.
U dient zelf zorg te dragen voor het afvoeren van de oude matrassen. Indien er een omruiling plaats vindt nemen we uiteraard het oude om te ruilen matras mee zodra we de nieuwe komen bezorgen.

Vragen over de verzending en bezorging

U kunt, afhankelijk van de dag en tijdstip van bestellen en de gekozen producten uw bestelling laten bezorgen van maandag t/m vrijdag. Bij het afronden van uw bestelling kunt u via de kalender een keuze maken voor de gewenste leverdatum. Kunt u geen leverdatum bepalen? Dan neemt onze klantenservice binnen 1 werkdag telefonisch contact met u op om een leverdatum af te spreken.
Het is helaas niet mogelijk om een tijdsvak te kiezen waarin uw bestelling wordt bezorgd. De planning voor het bezorgen wordt gemaakt door de vervoerder. U ontvangt de avond voor levering een e-mail (bij Dynalogic leveringen ook een sms indien uw mobiele nummer bij ons bekend is), met daarin een indicatie van het aflevertijdstip. Let op: dit is slechts een indicatie. Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor wijzigingen binnen de track & trace omgeving. Wordt uw bestelling geleverd door Dynalogic? Dan kunt u tot 23.00 uur op de dag voor bezorging zelf de leverafspraak online wijzigen. Hiervoor heeft u de track & tracecode nodig die per e-mail naar u is verzonden.
Jazeker, u ontvangt de dag voor de levering een e-mail met daarin een track & trace code van de vervoerder (DPD of Dynalogic). Hierin staat een indicatie van het geplande aflevertijdstip vermeldt. Bij DPD kunt u met uw pakketnummer zien binnen welk tijdsvenster van 1 uur de chauffeur bij u komt. Met Dynalogic kunt u op de dag van levering uw pakket real-time volgen en krijgt u een sms wanneer de chauffeur bijna bij u aan de deur staat.
Heeft u een track & trace (pakketnummer) gekregen van DPD en was u niet thuis om uw bestelling in ontvangst te nemen? Dan ontvangt u een niet-thuis-bericht van de chauffeur. Op dit bericht leest u wat u kunt doen om uw pakket alsnog in ontvangst te nemen.
Indien uw bestelling wordt bezorgd door Dynalogic en u was niet thuis, dan krijgt u een niet-thuis bericht in de brievenbus en een e-mail met de informatie om een nieuwe leverafspraak te maken.
Nee, u dient zelf uw bestelling in ontvangst te nemen. Wanneer uw bestelling wordt verzonden met Dynalogic is levering bij de buren niet toegestaan en dient u altijd te tekenen voor ontvangst.
LivingComfort werkt met professionele logistieke dienstverleners als DPD en Dynalogic samen om uw bestelling zo snel mogelijk en naar gelang uw wensen bij u thuis te bezorgen.
Nee, LivingComfort berekent geen vrachtkosten voor het matras. De prijs die bij de bestelling wordt weergegeven is de werkelijke prijs . Hier komt niets meer bij.
Ja, LivingComfort levert vanuit haar distributiecentrum te Houten tegen dezelfde voorwaarden en prijzen in België als in Nederland.
Voor leveringen naar een van de Waddeneilanden moet u rekening houden met 1 dag extra. Heeft u een matras voor 12.00 's middags besteld, dan zal de levertijd 2 dagen bedragen.
Uw matras wordt verpakt in plastic, opgerold in een kartonnen doos. Wanneer u kiest voor de optie 'thuisbezorgen' worden de matrassen gratis bij u aan de deur afgeleverd. Bij deze optie dient u zelf het matras naar uw slaapkamer te tillen. Bij de optie 'slaapkamerbezorging' worden het matras voor € 19,95 bij u in de slaapkamer gebracht (max. 1 verdieping).
Als u heeft gekozen voor volledige montage is het niet mogelijk om een leverdatum te kiezen bij het afronden van uw bestelling. Er wordt binnen 1 werdag telefonisch contact met u opgenomen door onze klantenservice voor het maken van een afspraak. Onze montagepartner zal vervolgens op het afgesproken moment uw bestelling monteren.
Heeft u uw pakket niet ontvangen of het afgesproken? Dat vinden wij heel vervelend. Neem zo snel mogelijk telefonisch contact op met onze klantenservice op 030-2040608 (Nederland) of 03 2896841 (België) en kies voor optie 1.

Vragen over betalen

Bij LivingComfort kunt u gemakkelijk en veilig betalen. U kunt kiezen om vooraf te betalen via iDeal, Visa of Mastercard, bank- of giro overschrijving, achteraf binnen 14 dagen na levering of in termijnen via Capayable. Ook kunt u leasen bij LivingComfort (Let op! Geld lenen kost geld). Door een lease overeenkomst aan te gaan kunt u voor een maandelijks bedrag gebruik maken van uw LivingComfort producten. Let op! Dit is alleen mogelijk voor Nederlandse klanten van LivingComfort.
Als u via iDeal, Visa of Mastercard betaalt, wordt u betaling direct verwerkt. Betaalt u via bank- of giro overschrijving, dan kan de verwerking van de betaling langer duren, vaak 1 tot 3 werkdagen. Dit is afhankelijk van uw bank.
Bij LivingComfort kunt u in 3 termijnen met 0% rente met Capayable. Capayable faciliteert voor LivingComfort de betaaldienst: betalen in termijnen (0% rente). De eerste termijn betaal je direct in de check-out via iDeal, de tweede en derde termijn betaal je respectievelijk binnen 30 en 60 dagen. Zo geniet je nu al van de bestelling en beschik je over flexibel betaalgemak. Het minimale bestelbedrag is € 250,- en het maximale bestelbedrag is € 3000,-. Mocht onverhoopt je verzoek tot betaling niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk je bestelling betalen door te kiezen voor een andere betaalmethode. Wilt u meer informatie over betalen in 3 termijnen van Capayable? Bezoek dan www.capayable.nl of bekijk de betalingsvoorwaarden. Let op! Dit is alleen mogelijk voor Nederlandse klanten van LivingComfort.
Ja, u kunt ervoor kiezen om uw betaling na ontvangst van uw bestelling te voldoen. U ontvangt de factuur van uw bestelling per e-mail zodra de goederen bij u geleverd zijn. Indien u kiest voor achteraf betalen en binnen een termijn van 14 nachten geen gebruik maakt van uw retourrecht dan gaat u direct een betaalverplichting aan.
Wanneer binnen 365 nachten blijkt dat uw matras toch niet (meer) bij uw persoonlijke voorkeur of lichamelijke situatie past, dan kijken we eerst of er binnen het assortiment van LivingComfort een passende oplossing is. Dit kan zijn het omruilen van de matraskern of een aanpassing in de comfortlaag. De omruiling is altijd op kosten van LivingComfort. Bevalt het na het omruilen nog steeds niet? Dan geldt binnen 365 dagen na de eerste proefslaapnacht: 'Niet goed = Geld terug'. Zo weet u zeker dat u altijd de juiste aankoop doet. Lees hier meer over de spelregels van het 365 nachten proefslapen bij LivingComfort.
Wanneer u gebruik heeft gemaakt van de Niet goed = Geld terug garantie wordt het aankoopbedrag binnen 12-14 werkdagen op uw rekening teruggestort.

Vragen over omruilen en retouren

Voldoet een product niet aan uw verwachting? Geen paniek! We zorgen graag voor een passende oplossing. Vul binnen de 365 nachten proefslaapperiode het ophaal- en omruilformulier in en we nemen binnen 1 werkdag contact met u op om met u te bespreken welke oplossing wij u kunnen bieden. Het ophaal- en omruilformulier vindt u
Als u een deel van uw bestelling wilt retourneren, kunt u dit aan ons kenbaar maken door binnen de 365 nachten proefslaapperiode het ophaal- en omruilformulier in te vullen. In het formulier kiest u voor de optie "Afhaal opdracht" en vervolgens voor "Ik wil de hele zending retour sturen". eventueel voorzien van de reden van uw retourmelding. Onze klantenservice neemt vervolgens binnen 1 werkdag contact met u op om een afhaalopdracht in te plannen. U krijgt per e-mail een bevestiging als het ophaal- en omruilformulier succesvol is verzonden.
Als u uw bestelling volledig wilt retourneren, kunt u dit aan ons kenbaar maken door binnen de 365 nachten proefslaapperiode het ophaal- en omruilformulier in te vullen. In het formulier kiest u voor de optie "Afhaal opdracht" en vervolgens voor "Ik wil een deel van de zending retour sturen". Daarna geeft u in het opmerkingen veld aan welke producten u wenst te retourneren en eventueel voorzien van de reden van uw retourmelding. Onze klantenservice neemt vervolgens binnen 1 werkdag contact met u op om een afhaalopdracht in te plannen. U krijgt per e-mail een bevestiging als het ophaal- en omruilformulier succesvol is verzonden.
Wij doen ons best om uw bestelling op een degelijke manier te verpakken zodat deze in perfecte staat bij u wordt geleverd. Helaas komt het weleens voor dat het product defect wordt geleverd. Neem in dat geval zo spoedig mogelijk telefonisch contact op met onze klantenservice. Bel met 030-2040608 (Nederland) of 03 2896841 (België) en kies voor optie 1.
Wanneer u uw bestelling om laat ruilen of retour stuurt, gaan we er vanuit dat u de producten op een degelijke wijze verpakt. Een matras of matrastopper wordt gecomprimeerd in een doos geleverd. U hoeft het matras uiteraard niet meer op te rollen en in de doos te stoppen. Verpakken in (het originele) plastic is voldoende.

Vragen over de showrooms

LivingComfort heeft 17 showrooms in Nederland en Vlaanderen. Er zit er dus altijd wel één bij u in de buurt. Op de showroom pagina kunt u de dichtstbijzijnde showroom zoeken. Vul uw postcode of plaatst in en u krijgt direct de dichtstbijzijnde showroom als resultaat.
Onze LivingComfort showroom Rotterdam Alexandrium is 7 dagen per week geopend. De openingstijden vindt u bij showroom Rotterdam Alexandrium. Op zaterdag zijn alle showrooms geopend van 10.00 tot 17.00 uur. Wilt u de showroom bij u in de buurt doordeweeks bezoeken? Dan kunt u online een afspraak maken via de showroom van uw keuze of bellen naar 030-2040608 (NL) of 03 2896841 (BE).
Onze productexperts zijn er op gebrand om u te voorzien van een persoonlijk en gedegen advies. Door met u in gesprek te gaan over uw huidige slaapsituatie, lichamelijke klachten en wensen proberen zij samen met u te komen tot het juiste advies. Proefliggen op de producten is hierbij niet uitgesloten. Zo maakt u alvast kennis met de slaapoplossing van uw keuze. Het echte teste begint thuis pas, tijdens de 365 nachten proefslapen. Bekijk
In elke showroom zijn Energy+ matrassen, MediActive matrassen en niet-verstelbare ClimaBest Boxspring te testen. Ook de LivingComfort lattenbodem en LivingComfort schotelbodem zijn in elke showroom aanwezig. De LivingComfort Excellence matrassen (pocketveren en koudschuim) liggen enkel in de showrooms in Rotterdam, Groningen, Tilburg en Utrecht. De EeZeeSleep Boxspring staat in de showrooms in Rotterdam, Tilburg en Utrecht.
Onze showrooms hebben geen magazijn, waardoor het niet mogelijk is om de producten van uw keuze niet direct mee te nemen. Onze showroomhouders maken samen met u uw bestelling in orde, waarna u direct een bevestiging per e-mail krijgt. Samen met de showroomhouder plant u een gewenste leverdatum waarop de bestelling bij u thuis wordt bezorgd. Heeft u geen agenda meegenomen? Dan neemt onze klantenservice later contact met u op om de leverdatum met u te plannen. U kunt er voor kiezen om direct per iDeal, in 3 termijnen (u betaalt hier de 1e termijn direct na het plaatsen van uw bestelling) of na levering te betalen.

Vragen over het LivingComfort Leaseplan

Indien u besluit te leasen via het LivingComfort Leaseplan wordt maandelijks het bedrag van uw rekening afgeschreven voor een periode van 72 maanden. In de showroom sluit u samen met de LivingComfort adviseur het contract af. De volledige toelichting over leasen via LivingComfort vindt u hier.
Deelnemers aan het leaseplan dienen te voldoen aan de volgende voorwaarden:
  • U doet een aanvraag als particulier
  • Leeftijd vanaf 18 tot 73 jaar
  • U heeft een geldig legitimatiebewijs (paspoort, ID, rijbewijs, verblijfsvergunning type I of II)
  • Nederlandse privé bankrekening en bankpas
  • Maandelijks wederkerend inkomen (geen WW/ABW)
  • Geldig woonadres in Nederland
  • Aankoopbedrag vanaf € 250,- tot € 5000,-
Het leasen via LivingComfort geeft u het gebruiksrecht over de volledige termijn van 72 maanden. Na afloop van de leaseperiode kunt u zelf besluiten of u een nieuwe gebruikstermijn wilt afsluiten. De producten worden niet uw eigendom.
Momenteel is het Leaseplan alleen nog mogelijk voor Nederlandse klanten van LivingComfort.

Vragen over de garantie

Op de LivingComfort producten is 10 jaar volledige garantie van toepassing (m.u.v. de EeZeeSleep Boxspring, hierbij gelden de CBW voorwaarden). LivingComfort is bovendien CBW erkend. CBW-erkende winkels bieden een extra goede productgarantie.
De garantie is gebaseerd op de volgende bepalingen:

  • De garantieperiode vangt aan op het moment van aflevering. De aankoopnota dient als garantiebewijs.
  • Gedurende de garantieperiode vindt er geen afschrijving plaats op basis van gebruik.
  • Voor al onze producten geldt een volledige garantie van 10 jaar. De garantie van 10 jaar is van toepassing op alle onderdelen van alle geleverde producten.
  • De garantie is van toepassing op alle fabricage- en materiaalfouten.
  • De garantie op de matraskern geldt voor natuurlijke gebreken of veranderingen die een zichtbare kuilvorming (groter dan 2 cm) veroorzaken. Normale veranderingen in hardheid of eigenschappen die de drukverlagende eigenschappen niet aantasten, vallen niet onder de garantie. De zijbalken zijn 23 centimeter in hoogte bij aflevering. Door gebruik zullen deze balken tot 22 centimeter in hoogte afnemen, zijnde de in de productspecificatie opgenomen officiele hoogte van de matraskern. De balken zijn van een specifieke schuimsamenstelling gemaakt waardoor mede het unieke ligcomfort en het niet-scheuren van de traagschuim toplaag kunnen worden gegarandeerd. Aanspraak op garantie kan worden gedaan bij een afname in hoogte van de zijbalken met meer dan 2 centimeter gerekend vanaf de officiele hoogte van de matraskern.
  • De garantie houdt in dat een artikel dat, materiaal- en/ of constructiefouten vertoont, naar keuze van LivingComfort gratis wordt gerepareerd of vervangen. Een aldus vervangen artikel wordt weer eigendom van LivingComfort.
  • De klant moet uiterlijk binnen 8 weken na het constateren van een gebrek aan het artikel, beroep doen op de garantie, bij gebreke waarvan de garantie vervalt.
  • Buiten de garantie vallen gebreken aan artikelen, die zijn ontstaan als gevolg van normale slijtage of door enige van buitenaf komende oorzaak. Bij gebruik dat in redelijkheid niet als ‘normaal gebruik' kan gelden, kan ook geen beroep op de garantie worden gedaan. Op het doek van de matrashoes en de ClimaBest Protector kunnen vezelpropjes ontstaan. Deze propjes hebben geen negatieve invloed op de werking van het doek, het ligcomfort en de levensduur. Het ontstaan van de propjes betreft een normale slijtage. De propjes kunnen eenvoudig worden verwijderd met een pluizentondeuze.
  • Geen recht op garantie bestaat, indien het artikel verkeerd of onzorgvuldig is gebruikt. Of zonder toestemming van LivingComfort enig (herstel)werkzaamheden of wijzigingen aan het artikel zijn verricht c.q. aangebracht, tenzij deze werkzaamheden of wijzigingen inherent zijn aan het in gebruik nemen van het artikel.
  • Op producten die niet rechtstreeks bij LivingComfort zijn gekocht kunnen wij geen garantie bieden, met name omdat wij bij deze producten niet kunnen nagaan of deze conform onze voorschriften zijn opgeslagen en vervoerd en of u juist en volledig bent geïnformeerd over de eigenschappen en het gebruik van het product.
  • Schade door oneigenlijk gebruik, het inklinken van de afdeklagen met minder dan twee centimeter en afname van de oorspronkelijke stramheid van het interieur tot 20% vallen niet onder de garantie.
  • Indien LivingComfort onder de garantie materiaal- en/of constructiefouten heeft laten repareren of het desbetreffende artikel heeft vervangen, is zij terzake van haar verplichtingen jegens de klant volledig gekweten. De klant kan op grond van de gebleken materiaal- en/of constructiefouten geen ontbinding van de overeenkomst vorderen, tenzij in redelijkheid van de klant niet kan worden verwacht dat de overeenkomst in stand blijft. Bij ontbinding heeft de klant geen recht op schadevergoeding.
  • Direct nadat u uw ophaal- of omruilopdracht aan ons heeft verzonden, ontvangt u op het door u opgegeven e-mail adres onze schriftelijke bevestiging. Mocht deze bevestiging u niet onmiddellijk bereiken maak hiervan dan ter stond melding.
  • Indien producten worden gerepareerd of vervangen tijdens de garantieperiode, wordt de oorspronkelijke garantieperiode niet verlengd.
  • Een garantieclaim wordt onmiddellijk door ons in behandeling genomen nadat wij van u de complete en onderbouwde melding hebben ontvangen. Van uw melding ontvangt u direct per E-mail een bevestiging. Mocht deze bevestiging u niet bereiken neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Voor een nadere onderbouwing van uw garantieclaim kunnen wij u uitnodigen beeldmateriaal aan ons op te sturen. Voor het melden van een garantie klikt u op "klantenservice" op de menubalk en daarna op "garantie melden".
De garantie van de EeZeeSleep Boxspring is gebaseerd op de bepalingen van het CBW. Deze zijn als volgt:

  • De garantieperiode vangt aan op het moment van aflevering. De aankoopnota dient als garantiebewijs.
  • Tenzij uitdrukkelijk bij het aanbod naar voren gekomen en schriftelijk of elektronisch anders overeengekomen, wordt de garantie gegeven volgens het volgende systeem: tot één jaar na factuurdatum: de kosten van reparatie resp. vervanging,met inbegrip van de vracht- en voorrijkosten, komen volledig voor rekening van de ondernemer;• één jaar en tot twee jaar na factuurdatum: de kosten van reparatie, resp. vervanging, met inbegrip van de vracht- en voorrijkosten, komen voor 2/3 gedeelte voor rekening van de ondernemer; na twee jaar en tot drie jaar na factuurdatum: de kosten van reparatie resp. vervanging, met inbegrip van de vracht- en voorrijkosten, komen voor 1/3 gedeelte voor rekening van de ondernemer.De periode van 5 jaar is van toepassing op alle onderdelen van de geleverde producten. Het recht op vervanging komt de afnemer niet toe voor zover het gebrek redelijkerwijs is te herstellen
  • De garantie geldt voor natuurlijke gebreken of veranderingen die een zichtbare kuilvorming (groter dan 2 cm) veroorzaken. Normale veranderingen in hardheid of eigenschappen die de drukverlagende eigenschappen niet aantasten, vallen niet onder de garantie.
  • De garantie houdt in dat een artikel dat, materiaal- en/ of constructiefouten vertoont, naar keuze van LivingComfort gratis wordt gerepareerd of vervangen. Een aldus vervangen artikel wordt weer eigendom van LivingComfort.
  • De klant moet uiterlijk binnen 8 weken na het constateren van een gebrek aan het artikel, beroep doen op de garantie, bij gebreke waarvan de garantie vervalt.
  • Buiten de garantie vallen gebreken aan artikelen, die zijn ontstaan als gevolg van normale slijtage of door enige van buitenaf komende oorzaak. Bij gebruik dat in redelijkheid niet als \‘normaal gebruik' kan gelden, kan ook geen beroep op de garantie worden gedaan.
  • Geen recht op garantie bestaat, indien het artikel verkeerd of onzorgvuldig is gebruikt. Of zonder toestemming van LivingComfort enig (herstel)werkzaamheden of wijzigingen aan het artikel zijn verricht c.q. aangebracht, tenzij deze werkzaamheden of wijzigingen inherent zijn aan het in gebruik nemen van het artikel.
  • Op producten die niet rechtstreeks bij LivingComfort zijn gekocht kunnen wij geen garantie bieden, met name omdat wij bij deze producten niet kunnen nagaan of deze conform onze voorschriften zijn opgeslagen en vervoerd en of u juist en volledig bent geïnformeerd over de eigenschappen en het gebruik van het product.
  • Schade door oneigenlijk gebruik, het inklinken van de afdeklagen met minder dan twee centimeter en afname van de oorspronkelijke stramheid van het interieur tot 20% vallen niet onder de garantie.
  • Indien LivingComfort onder de garantie materiaal- en/of constructiefouten heeft laten repareren of het desbetreffende artikel heeft vervangen, is zij terzake van haar verplichtingen jegens de klant volledig gekweten. De klant kan op grond van de gebleken materiaal- en/of constructiefouten geen ontbinding van de overeenkomst vorderen, tenzij in redelijkheid van de klant niet kan worden verwacht dat de overeenkomst in stand blijft. Bij ontbinding heeft de klant geen recht op schadevergoeding.
  • Direct nadat u uw ophaal- of omruilopdracht aan ons heeft verzonden, ontvangt u op het door u opgegeven e-mail adres onze schriftelijke bevestiging. Mocht deze bevestiging u niet onmiddelijk bereiken maak hiervan dan ter stond melding.
  • Indien producten worden gerepareerd of vervangen tijdens de garantieperiode, wordt de oorspronkelijke garantieperiode niet verlengd.
  • Een garantieclaim wordt in behandeling genomen zodra het volledig ingevulde garantieformulier ons heeft bereikt. Dit formulier vindt u op de website onder klantenservice. Direct nadat u het garantieformulier aan ons heeft verzonden, ontvangt u op het door u opgegeven e-mailadres een schriftelijke bevestiging. Mocht deze bevestiging u niet onmiddellijk bereiken maak hiervan dan ter stond melding. Tevens kunnen wij aan u het verzoek richten om de garantieclaim met beeldmateriaal te onderbouwen voordat deze in behandeling wordt genomen.

Vragen over het LivingComfort Zorgplan en de cadeaubon

Met de LivingComfort cadeaubon kunt u de aankoop van een PerfectCare boxspring betalen. Bij de aanschaf van een 1-persoonsboxspring mag u tot maximaal E 1.500 aan cadeaubonnen inleveren. Voor een 2-persoonsboxspring is dit bedrag vastgesteld op E 3.000.
Ja, de cadeaubon kunt u gerust aan iemand anders doorgeven.
Ja, in de landen waar LivingComfort actief is kan de cadeaubon worden ingeleverd.
Nee, aangezien de producten van LivingComfort reeds de beste kwaliteit/prijs verhouding bieden.
U kunt de cadeaubon online aanschaffen door een bestelling te plaatsen voor een boxspring, matras, lattenbodem of daaraan gerelateerde producten via een van onze webshops. Voor de tegenwaarde van deze bestelling koopt u dan de cadeaubon. Uiteraard is de cadeaubon ook te verkrijgen zonder een product van ons te kopen. In dat geval neemt u contact op met de klantenservice van LivingComfort.
In het geval u producten bij ons heeft besteld dan wordt de nominale waarde van de cadeaubon bepaalt door de tegenwaarde van de betrokken goederen. In dat geval bent u niet vrij om het bedrag van de cadeaubon zelf te bepalen. In alle overige gevallen kunt u het bedrag van de cadeaubon zelf vaststellen waarbij een minimum bedrag van E 100,- geldt.
U mag een onbeperkt aantal cadeaubonnen inleveren tot een maximum van E 1.500 bij een 1-persoonsboxspring en E 3.000 bij een 2-persoonsboxspring.
Nee, de cadeaubon is alleen te gebruiken voor de aanschaf van de PerfectCare boxspring.
Nee, er is geen vervaltermijn verbonden aan de cadeaubon.
Nee, helaas niet. Wanneer de LivingComfort cadeaubon verloren is geraakt of zonder uw toestemming is gebruikt, kan de bon niet worden vervangen of geannuleerd. De cadeaubon is immers precies zo als contant geld.
Nee, de LivingComfort cadeaubon is uitsluitend bedoeld voor de aanschaf van een PerfectCare boxspring waarbij er geen teruggave van gelden is voorzien.

Vragen over matrassen

Omdat iedere slaper uniek is, is het belangrijk dat uw matras naadloos op uw slaapwensen aansluit. Wij adviseren u daarom om de Matraskeuzehulp in te vullen.
We hebben verschillende soorten matrassen in verschillende prijsklassen. De prijs van het matras is vaak vooral afhankelijk van het formaat en het materiaal. De hoofdcomponenten van onze matrassen zijn:
  • Het Energy+ matras (23 cm hoog) bestaat uit een pocketveren kern met daarop een traagschuim toplaag.
  • Het MediActive matras (23 cm hoog)bestaat uit een koudschuim kern met daarop een traagschuim toplaag.
  • Het LivingComfort Excellence Pocketveren matras (22 cm hoog) bestaat uit een pocketveren kern.
  • Het LivingComfort Excellence Koudschuim matras (22 cm hoog) bestaat uit een koudschuim kern.
Wanneer u last ondervindt van rugklachten raden wij het MediActive matras aan. De koudschuim kern en de dikke traagschuim toplaag zorgen samen voor een optimaal ligcomfort. Het matras vormt zich geheel naar uw lichaam. Hierdoor wordt de druk op het lichaam aanzienlijk verlaagd en kunt u genieten van een goede nachtrust. Echter is de keuze voor een matras afhankelijk van meerdere factoren dan alleen uw lichamelijke klachten. Om zeker te weten welk matras geschikt voor u is adviseren wij u daarom om de Matraskeuzehulp in te vullen.
Wanneer u graag wil weten welk matras het meest geschikt is voor uw favoriete slaaphouding, adviseren we u om de Matraskeuzehulp in te vullen.
Traagschuim is een schuim van polyurethaan. Traagschuim wordt voornamelijk toegepast in matrassen om zijn drukverlagende eigenschappen. Deze eigenschap wordt veroorzaakt door de open celstructuur van het traagschuim. Wanneer er druk op het traagschuim wordt uitgeoefend, wordt de aanwezige lucht in de cellen verspreid naar de aanliggende cellen. Op deze manier wordt de druk, veroorzaakt door het lichaamsgewicht, over een groot aantal cellen verspreid. Een matras bestaat nooit enkel uit traagschuim, maar wordt gemonteerd op een kern van koudschuim of pocketveren. Hierdoor biedt het matras zowel ondersteuning als een hoog comfort. Traagschuim staat ook wel bekend als visco schuim, visco-elastisch schuim, nasa schuim, memory foam of geheugenschuim.
BlueFlex UltraComfort traagschuim is een revolutionaire slaapoplossing. BlueFlex UltraComfort traagschuimkan worden gekozen als optie op het Energy+ matras, het MediActive matras en de ClimaBest Matrastopper en ClimaBest Splittopper. Het standaard Vifit traagschuim wordt dan vervangen door BlueFlex UltraComfort traagschuim. BlueFlex UltraComfort traagschuim bevat een speciale gel wat er voor zorgt dat het ventilerend vermogen van het matras tot 12x beter is en de temperatuurregeling optimaal is. Tevens zorgt het ervoor dat u koel slaapt in de zomer en aangenaam warm in de winter. Hiermee neemt BlueFlex UltraComfort de meest veelvoorkomende minpunten van slapen op een traagschuim matras weg. Voor een meerprijs van € 49,95 per matras (€ 99,90 voor een tweepersoons matras) vervangt u het standaard Vifit traagschuim door BlueFlex UltraComfort traagschuim. Alle informatie over BlueFlex UltraComfort traagschuim leest u op de pagina over Blueflex traagschuim.
Koudschuim is een polyurethaanschuim met een open celstructuur. De open celstructuur zorgt ervoor dat koudschuim matrassen goed ventileren en vocht verwerken. Kuilvorming is bij een goed koudschuim matras technisch gezien onmogelijk. Koudschuim wordt ook wel high-resilience schuim genoemt, wat hoge veerkracht schuim betekent. Dit zegt direct veel over de eigenschap van koudschuim: het is zeer verkrachtig en het aanpassingsvermogen aan het lichaam is dan ook groot.

Vragen over Energy+

Het Energy+ Matras is 23 centimeter hoog en opgebouwd uit een traagschuim toplaag van ca. 5 cm. De kern bestaat uit ca. 13 cm pocketveren, 6 slags en conisch gevormd. De onderplaat bestaat uit ca. 4 cm hoog polyether hard schuim.
Het Energy+ matras is verkrijgbaar in twee uitvoeringen: soepel en stevig. De soepele variant van het Energy+ matras is geschikt voor personen tot 110kg. De stevige variant van het Energy+ matras is geschikt voor personen tot 140 kg. Voor buikslapers raden wij eveneens het stevige Energy+ matras aan. Op de pagina van het Energy+ matras ziet u echter maar één variant staan. Dit klopt. De keuze voor een soepel of stevig matras geeft u aan na het invullen van uw persoonlijke gegevens bij het bestellen.
Indien de lattenbodem 28 of meer latten heeft, kan er zonder probleem een Energy+ matras op geplaatst worden.
Het Energy+ matras kan probleemloos op iedere dwarsgespannen spiraalbodem geplaatst worden.
Nee, door de toegepaste materialen en de speciale opbouw van het matras mag het product zelfs niet gekeerd worden. Het Energy+ matras bestaat uit een toplaag (traagschuim) en onderlaag (comfortschuim). Het is daarom niet verstandig om het matras te keren.
Het Energy+ matras heeft een luxe, afritsbare Excellence matrashoes. Het Energy+ matras is optioneel uit te rusten met de ClimaBest Protector (+ € 79,00 voor de éénpersoons ClimaBest Protector, + € 99,00 voor de tweepersoons ClimaBest Protector). De natuurlijke oplossing voor uw slaaphygiéne. Om de Excellence matrashoes en de ClimaBest Protector dient u uiteraard nog een standaard hoeslaken te gebruiken.
Het Energy+ matras soepele versie is geschikt voor personen tot 120 kilogram. Voor personen boven de 120 kilogram is het Energy+ matras in de harde variant geschikt. Na afloop van uw bestelling vragen we altijd naar uw persoonlijke situatie. Dat wil zeggen welk type slaper u bent, wat uw gewicht is en of u een voorkeur heeft voor een hard of een zacht matras. Aan de hand van uw persoonlijke situatie leveren we het Energy+ matras daarbij behorend. Het Energy+ matras komt in twee varianten; soepel en stevig. Op de sticker van het aan u geleverde matras kunt u zien welk type matras u heeft ontvangen: Energy+ DE staat voor stevig, Energy+ NL voor soepel.
Als de elektrische deken geschikt is voor het gebruik op een matras, dan kan deze ook gebruikt worden op het Energy+ matras. Door de warmte van de elektrische deken is het niet gek dat het traagschuim zachter aanvoelt.
Gebruik voor het opmaken van het matras een geschikt hoeslaken. Let hierbij op dat het hoeslaken voldoende ruim en rekbaar is zodat het strak blijft liggen. Hoeslakens met extra hoge hoeken (zo’n 23 tot 25 centimeter), zijn hierbij aan te raden. Zo worden het matras volledig afgedekt.
Het Energy+ matras heeft een levensduur van 10 jaar en is door consumentenbond in 2013 uitgeroepen tot 'beste van de klas' op het gebied van levensduur, met een rapportcijfer van een 9,4. Na het verstrijken van deze 10 jaar worden de ondersteuning, veerkracht en ventilatie van het matras minder. De matrashoes van het Energy+ matras is afritsbaar, waardoor deze gewassen kan worden tot 40 graden Celcius. Hierdoor kunt u de hygiëne van de matrashoes in stand te houden. Omdat het Energy+ matras anti-allergeen is, zal de matras gedurende 10 jaar vrij blijven van huisstofmijt. Een goed geventileerde slaapkamer is niet alleen positief voor een aangenaam slaapklimaat, ook kunnen uw boxspring en matrassen zo goed ventileren.

Vragen over MediActive

Het MediActive matras is 23 centimeter hoog en opgebouwd uit een traagschuim toplaag van ca. 7 cm. De koudschuim basis is ca. 16 cm hoog Polypure, geschuimde A-kwaliteit met open celstructuur.
Indien de lattenbodem 28 of meer latten heeft, kan er zonder probleem een MediActive matras op geplaatst worden.
Het MediActive matras kan probleemloos op iedere dwarsgespannen spiraalbodem geplaatst worden.
Nee, door de toegepaste materialen en de speciale opbouw van het matras mag het product zelfs niet gekeerd worden. Het MediActive matras bestaat uit een toplaag (traagschuim) en onderlaag (koudschuim). Het is daarom niet verstandig om het matras te keren. In de lengterichting mag het matras wel gedraaid worden. Dit zal de levensduur van het matras kunnen bevorderen.
Het MediActive matras is optioneel uit te rusten met de ClimaBest Protector (+ € 79,00 voor de éénpersoons ClimaBest Protector, + € 99,00 voor de tweepersoons ClimaBest Protector). De natuurlijke oplossing voor uw slaaphygiëne. De matraskern is standaard voorzien van een luxe afritsbare Dreamloft matrashoes met 100% ClimaBest vezels. De onderkant van de hoes is voorzien van een matrasbeschermend materiaal. Om de ClimaBest Protector dient u uiteraard nog een standaard hoeslaken te gebruiken.
Als de elektrische deken geschikt is voor het gebruik op een matras, dan kan deze ook gebruikt worden op het MediActive matras.
Het MediActive matras is geschikt voor personen met een lichaamsgewicht tot 120 kg. Voor personen boven de 120 kg is er binnen het assortiment van LivingComfort ook een oplossing middels het Energy+ matras in de stevige variant. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
Gebruik voor het opmaken van het matras een geschikt hoeslaken. Let hierbij op dat het hoeslaken voldoende ruim en rekbaar is zodat het strak blijft liggen. Hoeslakens met extra hoge hoeken (zo’n 23 tot 25 centimeter), zijn hierbij aan te raden. Zo worden het matras volledig afgedekt. Het is niet noodzakelijk om een molton matrasbeschermer te gebruiken bij het MediActive matras door de matrashoes van 100% ClimaBest vezels.
Het MediActive matras heeft een levensduur van 10 jaar. Na het verstrijken van deze 10 jaar worden de ondersteuning, veerkracht en ventilatie van het matras minder. De matrashoes van het MediActive matras is afritsbaar, waardoor deze gewassen kan worden tot 40 graden Celcius. Hierdoor kunt u de hygiëne van de matrashoes in stand te houden. Omdat het MediActive matras anti-allergeen is, zal de matras gedurende 10 jaar vrij blijven van huisstofmijt. Een goed geventileerde slaapkamer is niet alleen positief voor een aangenaam slaapklimaat, ook kunnen uw boxspring en matrassen zo goed ventileren.

Vragen over de ClimaBest Boxspring

De ClimaBest Boxspring is beschikbaar in een vaste, vlakke boxspring en een elektrisch verstelbare variant.
De hoogte onder de boxspring staat gelijk aan de hoogte van de poten, namelijk 15 cm. Het kan geen kwaad spullen onder uw boxspring te bewaren. Wel is het verstandig om uw spullen in een afsluitbare bak (op wieltjes) te bewaren, om stofvorming op uw spullen te voorkomen.
U kunt bij het reinigen van uw boxspring het beste proberen water te vermijden. Reinig de boxspring liever met een zachte borstel, stofzuigen is niet aan te raden. Wanneer u een vlek ontdekt in uw boxspring kunt u deze het beste eerst zonder reinigingsmiddelen schoonmaken. Een droge of licht vochtige doek neemt vaak het meeste vuil op. Altijd deppen, nooit wrijven.
Het is aan te raden om een matrastopper te gebruiken wanneer de matras niet meer voldoende ondersteuning biedt of slijtageplekken vertoond. Daarbij kan een matrastopper het comfort verhogen door het matras harder of zachter aan te laten voelen. Bij de ClimaBest Boxspring in combinatie met een Energy+ matras of een MediActive matras wordt een matrastopper niet aanbevolen. Dit omdat de Energy+ matras en het MediActive matras beiden traagschuim matrassen zijn. Een topmatras haalt de werking van het traagschuim matras weg.
Een boxspring bodem kan voor elk type matras worden gebruikt. In de praktijk wordt een boxspring vaak uitgerust met een pocketvering matras, koudschuim matras of traagschuim matras. Een goede matras versterkt het ondersteunende effect en comfort van de boxspring. U kunt zelf uw eigen ClimaBest Boxspring samenstellen, waarbij u kunt kiezen uit het Energy+ traagschuim matras, het MediActive traagschuim matras of de LivingComfort Excellence matrassen.
De gemiddelde levensduur van een boxspring is ongeveer 20 jaar. De ondersteunende eigenschap van de boxspring zal in de loop van de jaren langzaam afnemen. Hoewel de boxspring bodem zelf zo'n 20 jaar mee kan, wordt de bekleding van de boxspring naar verloop van tijd minder fris. Doordat de boxspring vocht opneemt, kan dit in combinatie met een te warm slaapklimaat, leiden tot de ontwikkeling van huisstofmijt. De ClimaBest Boxspring is voorizen van de Purotex® technologie, waardoor huisstofmijt geen kans heeft de boxspring binnen te dringen en de boxspring 100% allergievrij blijft. Zo is gedurende de levensduur van uw boxspring een hygiënisch slaapklimaat gegarandeerd!
Wanneer u last heeft van lichamelijke klachten is een boxspring zeker aan te raden. Afhankelijk van de aard van de klachten, heeft een boxsping zo zijn voordelen. Door de samenstelling van de boxspring heeft deze een drukverlagende werking. Een goed matras ondersteund deze werking voor het grootste ligcomfort. Doordat een boxspring doorgaans hoger is dan een ander slaapsysteem, maakt dit in- en uit bed stappen gemakkelijker. Wanneer u last heeft van allergiën is de ClimaBest Boxspring zeker aan te raden door de 100% allergiebescherming.
De achterkant van het hoofdbord van de ClimaBest Boxspring is bekleed in dezelfde stof als de boxspring. De ClimaBest boxspring is leverbaar in 3 verschillende kleuren. Het hoofdbord wordt in dezelfde kleur geleverd als uw boxspring.
De ClimaBest Boxspring wordt standaard geleverd inclusief Energy+ matras(sen) of MediActive matras(sen) en het hoofdbord. Het ClimaBest Boxspring onderstel is niet los verkrijgbaar. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
De poten van de ClimaBest Boxspring zijn 15 cm hoog.
De ClimaBest Boxspring is opgebouwd uit de boxspring zelf, de poten en het Energy+ matras of het MediActive matras. De boxspring heeft een hoogte van 22 cm. De lighoogte is, inclusief poten, circa 37 cm. Met het Energy+ matras of het MediActive matras, welke beiden een hoogte hebben van 23 centimeter, is de slaaphoogte 60 cm.

Vragen over de ClimaBest Matrastopper

De ClimaBest Matrastopper is geschikt om op elk type matras of boxspring gebruikt te worden.
De ClimaBest Matrastopper is 7 centimeter hoog opgebouwd uit een kern van vijf centimeter hoog Vifit traagschuim met een soortelijk gewicht van SG 50. U kunt ook kiezen voor een ClimaBest Matrastopper van BlueFlex UltraComfort traagschuim (optioneel tegen meerprijs).
Door de toegepaste materialen en de speciale opbouw van de ClimaBest Matrastopper is dit niet noodzakelijk. Uiteraard mag dit wel. Voor het slaapresultaat heeft dit geen gevolgen, de opbouw van de matrastopper is aan beide zijden gelijk.
Als de elektrische deken geschikt is voor het gebruik op een matras, dan kan deze ook gebruikt worden op de ClimaBest Matrastopper.
Het maximale gewicht op de ClimaBest Matrastopper is sterk afhankelijk van het ondergelegen matras of boxspring. De Matrastopper voegt enkel een comfortlaag toe aan het reeds bestaande matras..
Gebruik voor het opmaken van de matrastopper in combinatie met het matras een geschikt hoeslaken. Let hierbij op dat het hoeslaken voldoende ruim en rekbaar is zodat het strak blijft liggen. Hoeslakens met extra hoge hoeken (zo’n dertig centimeter, afhankelijk van de dikte van het matras) zijn hierbij aan te raden. Zo worden beide matrassen volledig afgedekt.

Veelgehoorde bezwaren

De LivingComfort producten zijn altijd nieuw en onderhevig aan fabriekscontrole. U zult dus geen matras krijgen dat na proefslapen door een ander is teruggestuurd. LivingComfort is tevens CBW erkend en aangesloten bij de Thuiswinkel. U bent dus altijd verzekerd van een veilige aankoop.
Volgens de Consumentenbond hoeft een goed matras niet duur te zijn. Het LivingComfort matras is goedgekeurd door TNO en voorzien van het TNO Productlabel. Tevens is het Energy+ matras al beste getest door de Consumentenbond (2013) op het gebied van levensduur. Aan de kwaliteit hoeft u dus niet te twijfelen.
Wilt u eerst persoonlijk met ons bedrijf kennismaken? Dan bent u van harte welkom bij één van onze 17 showrooms. U vindt ons in zowel Nederland als België. En vertrouwd zijn wij zeker. Onze onderneming is aangesloten bij de Thuiswinkel organisatie en de CBW (Centrale Branche Vereniging).
Door uw matrassen bij LivingComfort te bestellen, bespaart u juist veel tijd. Enkele zaterdagen opofferen voor een bezoek aan meerder slaapspeciaalzaken is verleden tijd. En of u nu bij ons of bij een traditionele slaapspeciaalzaak bestelt, voor de uitlevering en eventueel de installatie dient u altijd tijd te reserveren.
Na jaren van intensief gebruik heeft een matras steeds meer moeite zich te herstellen. Daarnaast verliest het matras aan veerkracht en draagvermogen. Het ligcomfort en de lichaamsondersteuning nemen hierdoor af. Vandaar dat het verstandig is ten minste elke 10 jaar uw matras te vervangen.