365 nachten gratis proefslapen

14 dagen vrijblijvend thuis uitproberen & 12 maanden gratis omruilgarantie. U betaalt pas achteraf. Meer info

Waarom LivingComfort?

Bij LivingComfort krijgt u altijd de beste prijzen

Het grote prijsverschil voor een kwaliteitsproduct als de matrassen en boxsprings van LivingComfort wordt veroorzaakt doordat u direct bij de producent bestelt. Door een bestelling te plaatsen bij LivingComfort slaat u de dure tussenhandel, die doorgaans verantwoordelijk is voor een opslag van twee tot drie keer de inkoopprijs, dus over. De LivingComfort matrassen zijn daarom veelal maar liefst 70% goedkoper dan vergelijkbare matrassen in de slaapspeciaalzaak.

14 dagen vrijblijvend uitproberen

Om te weten of een matras de slaapkwaliteit van u en uw eventuele partner verbetert, is het belangrijk om het matras eerst uitvoerig te proberen. Even vijf minuten proefliggen in een winkel is niet voldoende. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat u 10 tot 12 nachten nodig heeft om te kunnen vaststellen of het matras de juiste oplossing voor u is. Door 14 dagen te gaan proefslapen weet u zeker dat u een juiste aankoop doet. Bij LivingComfort kunt u altijd 14 dagen gratis proefslapen en betaalt u pas achteraf.

Lees meer over de spelregels van het 14 dagen vrijblijvend uitproberen bij LivingComfort.

Spelregels van het proefslapen bij Living Comfort

  1. De 14 dagen thuistest stelt de klant in staat zonder aankoopverplichting gratis kennis te maken met de producten en diensten van Living Comfort. De kosten van leveren, ophalen of omruilen van de geleverde producten zijn voor rekening van Living Comfort.
  2. De thuistest wordt automatisch aangevraagd door het ingeven van een bestelling via één van de Living Comfort websites: Energy+, MediActive, TotalFit, Matrastopper, ClimaBest Boxspring of BabyMatras.
  3. De geleverde goederen zijn altijd nieuw en onderhevig aan fabriekscontrole.
  4. Een vooruitbetaling door de klant is niet noodzakelijk. De rekening ontvangt de klant op de dag dat de bestelde goederen door de klant in ontvangst zijn genomen. Living Comfort behoudt het recht deze betalingsconditie te wijzigen. De klant wordt hiervan per e-mail of telefonisch in kennis gesteld waarbij de mogelijkheid wordt geboden de bestelling te annuleren.
  5. De slaap thuistest start één dag nadat de goederen zijn geleverd en eindigt 14 dagen later.
  6. Indien de klant de goederen wenst te behouden, dan hoeft de klant geen actie te ondernemen. De koop is definitief als de klant binnen de 14 dagen proefslaap termijn niet reageert. De koop vindt plaats onder de algemene voorwaarden van Living Comfort. Indien de klant de bestelling BTW vrij wenst te ontvangen dan verwelkomen wij de klant graag bij het LivingComfort Zorgplan
  7. De klant kan kiezen de gehele zending retour te sturen of alleen de goederen die niet bevallen.
  8. Een bericht tot ophalen of omruilen van de zending of delen daarvan dient via het ophaal- en omruilformulier te worden gemeld. De melding dient binnen de 14 dagen proefslaap termijn te worden gedaan.
  9. Op het ophaal-en omruilformulier kan de gewenste ophaal- of omruildatum worden aangeven. Indien geen voorkeurdatum wordt gemeld, zal de vervoerder binnen 1 werkdag contact met de klant opnemen voor het maken van een afspraak.
  10. De goederen mogen worden uitgepakt en gebruikt. Van de klant wordt verwacht dat de producten niet worden blootgesteld aan gebruik waarvoor deze niet zijn bestemd. Schade ontstaan aan goederen door (afwijkend) gebruik, en/of onvoldoende zorg zal bij annulatie van de opdracht op de klant worden verhaald.
  11. Goederen die de klant retour wenst te sturen moeten in de oorspronkelijke plastic verpakking, indien redelijkerwijs mogelijk, transportklaar bij de voordeur aan de vervoerder worden aangeboden. Het gebruik van de kartonnen doos van het matras is daarbij niet nodig. Indien de plastic verpakking niet meer voorhanden is, dient de klant zelf voor een deugdelijke verpakking te zorgen. Wanneer de producten niet deugdelijk zijn verpakt zal de vervoerder deze niet in ontvangst nemen. De extra kosten die hieruit voortvloeien en schade ontstaan aan de producten door een ondeugdelijke retourverpakking zal aan de klant in rekening worden gebracht.

Herroeping

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

 De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

 Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring via de pagina ophalen/omruilen op onze website op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen.
 U kunt ook gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF) te mailen naar ophalingen@livingcomfort.nl. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

 Nadat wij bovenstaande gegevens van u hebben ontvangen wordt het ophalen of omruilen voor u in werking gezet. Binnen 1 werkdag nemen wij telefonisch contact met u op voor de definitieve ophaal- of omruildatum.

 LET OP! Het terugsturen van kleingoed moet ook aangemeld worden via het ophaalformulier. Deze producten worden niet door ons opgehaald maar kunt u zelf gratis versturen naar:

 The Select Comfort Company B.V.
 Antwoordnummer 1641
 8440 WB Noordwolde (NL)

12 maanden gratis omruilen

365 nachten proefslapen

Neem voldoende nachten de tijd om uw lichaam aan het matras of de boxspring te laten wennen en omgekeerd. De eerste 14 nachten zijn daarbij bepalend. Maar ook na deze periode kan uw persoonlijke voorkeur of lichamelijke situatie veranderen. U wenst na een maand of 6 net iets zachter of harder te liggen. Of een onverwachte hernia dient zich na 9 maanden aan. Zaken waar u bij de aanschaf van een matras geen rekening mee houdt.

12 maanden gratis omruilen

Daarom biedt LivingComfort op al haar matrassen en boxsprings gratis 365 nachten gratis thuis proefslapen aan. Wanneer na enkele maanden blijkt dat uw matras toch niet (meer) bij uw persoonlijke voorkeur of lichamelijke situatie past dan is er geen man overboord. Dan wordt de matraskern, “het binnenste” van het matras, gratis omgeruild voor het juiste exemplaar.

De 12 maanden omruilgarantie wordt onder de volgende voorwaarden verleend.

  • De omruilgarantie is van toepassing op uitsluitend hetzelfde type matraskern. Er wordt hierbij geen matrasmaat uitgesloten. De klant kan alleen omruilen binnen dezelfde maatvoering. Het is dus niet mogelijk om een 2-persoons matraskern om te ruilen voor 2 1-persoons matraskernen of voor een kleinere of grotere matraskern.
  • De aanspraak op omruilgarantie dient de koper in te dienen via het daarvoor bestemde ophaal- en omruilformulier. Dit formulier vindt u op de website onder klantenservice.
  • De omruilgarantieperiode bedraagt 12 maanden en gaat in op de dag dat het oorspronkelijke matras bij de klant is afgeleverd. Een voorbeeld. Indien een matras op 15 juni is bezorgd dan kan uiterlijk een jaar later dus tot en met 14 juni een beroep op de omruilgarantie worden gedaan.
  • De klant kan eenmalig gebruik maken van de omruilgarantie. Hieraan is geen 14 dagen vrijblijvend uitproberen verbonden.
  • De klant kan uitsluitend een andere dus niet weer eenzelfde matraskern uitzoeken binnen het programma van LivingComfort.
  • De om te ruilen matraskern dient fatsoenlijk, schoon en goed verpakt in plastic te worden aangeleverd. Bij een ondeugdelijke verpakking zal de vervoerder de omruiling niet uitvoeren. Of een verpakking als deugdelijk wordt beoordeeld behoort geheel tot de verantwoordelijkheid van de vervoerder.
  • Er worden per matraskern geen bezorg- of administratiekosten in rekening gebracht. Alle kosten van de omruiling komen voor rekening van LivingComfort.
  • Kiest u voor een goedkopere of duurdere matraskern binnen een vergelijkbaar assortiment dan wordt het op dat moment bestaande prijsverschil met u verrekend. Een voorbeeld. Indien u een Energy+ matraskern wenst om te ruilen voor een MediActive matraskern en het prijsverschil bedraagt E 50,- dan wordt dit bedrag aan u in rekening gebracht. In het omgekeerde geval krijgt u het genoemde bedrag terug van ons.
  • Een verzoek tot omruiling wordt beoordeeld door onze klantenservice. Zij kan besluiten om voor haar gegronde redenen een omruiling te weigeren.

Veilig achteraf betalen

Bij LivingComfort kunt u nadat u heeft besloten om de bestelling te behouden na 14 dagen vrijblijvend uitproberen gemakkelijk en veilig betalen. U kunt kiezen om te betalen via iDeal, Visa of Mastercard, bank- of giro overschrijving of in termijnen. Na 14 dagen ontvangt u hiervoor automatisch via de e-mail de betalingsmogelijkheden.

Meer informatie over betalen in termijnen.

Betalen in termijnen via MijnSelectComfort
 Met MijnSelectComfort kunt u uw aankoop in termijnen betalen. U koopt nu en betaalt pas later. MijnSelectComfort werkt als volgt:

  1. Voor aankopen van € 100,- tot € 5.000,-
  2. U bent direct eigenaar van het artikel
  3. U geniet meteen van uw aankoop
  4. U bepaalt grotendeels zelf het tempo waarin u uw aankoop betaalt. Voorwaarde is wel dat u 12 maanden na de gedane aankoop uw krediet heeft afbetaald. Het minimum te betalen maandbedrag is afhankelijk van het totale orderbedrag per maand.
  5. Voor het krediet van Living Comfort wordt éénmalig €50,- administratiekosten in rekening gebracht

Voor 12 uur besteld, morgen in huis

LivingComfort werkt met professionele logistieke dienstverleners als PostNL en Extra@Home samen om jouw bestelling zo snel mogelijk en naar gelang uw wensen bij u thuis te bezorgen. Bij ons geldt: op werkdagen voor 12 uur besteld, morgen in huis. We bezorgen zes dagen in de week, van maandag tot en met zaterdag. In ons bestelproces kunt u na het plaatsen van uw bestelling zelf aangeven op welke datum u  uw zending wilt laten bezorgen.

Volg uw bestelling
 Met de online traceerfunctie van LivingComfort kun je snel nagaan waar uw zending zich bevindt en hoe laat deze wordt afgeleverd. Het is dus niet meer nodig om de klantenservice te bellen. Wij kunnen dankzij onze samenwerking met PostNL middels track & trace de actuele status van uw zending tonen, terwijl deze zending naar u onderweg is. U ontvangt van ons na de geplaatste bestelling een link met toegang tot het LivingComfort track&trace systeem.

Wilt u graag dat uw bestelling ook naar de slaapkamer wordt gebracht? Dat kan met LivingComfort Transport.

Gratis bezorgen, omruilen en ophalen

Het bezorgen en ophalen van bestelde artikelen is geheel gratis. Ook in België is deze service van toepassing. Mocht een deel of de gehele bestelling u niet bevallen, dan kunt u de bedoelde artikelen laten terugsturen. Wij verzoeken u hierbij gebruik te maken van het ophaal- en omruilformulier.

 

21 Showrooms in Nederland en België

Maak eens nader kennis met één van de LivingComfort matrassen, en andere slaapproducten van LivingComfort, door een bezoek te brengen aan één van onze 21 showrooms in Nederland en België. Alhier beantwoorden onze adviseurs graag al uw vragen en geven ze een uitgebreid advies over onze producten.

 

10 jaar volledige garantie

De LivingComfort matrassen worden individueel en deels handmatig gefabriceerd. Hierdoor kunnen wij een hoogwaardige kwaliteit garanderen. Door deze werkwijze kunnen minimale verschillen ontstaan.

Voor al onze producten geldt een volledige garantie van 10 jaar (m.u.v. de  EeZeeSleep boxspring (CBW garantie)). Zo heeft u extra zekerheid en kunt u met een gerust hart gaan slapen op uw LivingComfort producten.

Wilt u aanspraak maken op de garantie kan dat middels het garantieformulier. Lees de

  • De garantieperiode vangt aan op het moment van aflevering. De aankoopnota dient als garantiebewijs.
  • Gedurende de garantieperiode vindt er geen afschrijving plaats op basis van gebruik.
  • Voor al onze producten geldt een volledige garantie van 10 jaar. De garantie van 10 jaar is van toepassing op alle onderdelen van alle geleverde producten.
  • De garantie is van toepassing op alle fabricage- en materiaalfouten.
  • De garantie op de matraskern geldt voor natuurlijke gebreken of veranderingen die een zichtbare kuilvorming (groter dan 2 cm) veroorzaken. Normale veranderingen in hardheid of eigenschappen die de drukverlagende eigenschappen niet aantasten, vallen niet onder de garantie. De zijbalken zijn 23 centimeter in hoogte bij aflevering. Door gebruik zullen deze balken tot 22 centimeter in hoogte afnemen, zijnde de in de productspecificatie opgenomen officiele hoogte van de matraskern. De balken zijn van een specifieke schuimsamenstelling gemaakt waardoor mede het unieke ligcomfort en het niet-scheuren van de traagschuim toplaag kunnen worden gegarandeerd. Aanspraak op garantie kan worden gedaan bij een afname in hoogte van de zijbalken met meer dan 2 centimeter gerekend vanaf de officiele hoogte van de matraskern.
  • De garantie houdt in dat een artikel dat, materiaal- en/ of constructiefouten vertoont, naar keuze van LivingComfort gratis wordt gerepareerd of vervangen. Een aldus vervangen artikel wordt weer eigendom van LivingComfort.
  • De klant moet uiterlijk binnen 8 weken na het constateren van een gebrek aan het artikel, beroep doen op de garantie, bij gebreke waarvan de garantie vervalt.
  • Buiten de garantie vallen gebreken aan artikelen, die zijn ontstaan als gevolg van normale slijtage of door enige van buitenaf komende oorzaak. Bij gebruik dat in redelijkheid niet als ‘normaal gebruik' kan gelden, kan ook geen beroep op de garantie worden gedaan. Op het doek van de matrashoes en de ClimaBest Protector kunnen vezelpropjes ontstaan. Deze propjes hebben geen negatieve invloed op de werking van het doek, het ligcomfort en de levensduur. Het ontstaan van de propjes betreft een normale slijtage. De propjes kunnen eenvoudig worden verwijderd met een pluizentondeuze.
  • Geen recht op garantie bestaat, indien het artikel verkeerd of onzorgvuldig is gebruikt. Of zonder toestemming van LivingComfort enig (herstel)werkzaamheden of wijzigingen aan het artikel zijn verricht c.q. aangebracht, tenzij deze werkzaamheden of wijzigingen inherent zijn aan het in gebruik nemen van het artikel.
  • Op producten die niet rechtstreeks bij LivingComfort zijn gekocht kunnen wij geen garantie bieden, met name omdat wij bij deze producten niet kunnen nagaan of deze conform onze voorschriften zijn opgeslagen en vervoerd en of u juist en volledig bent geïnformeerd over de eigenschappen en het gebruik van het product.
  • Schade door oneigenlijk gebruik, het inklinken van de afdeklagen met minder dan twee centimeter en afname van de oorspronkelijke stramheid van het interieur tot 20% vallen niet onder de garantie.
  • Indien LivingComfort onder de garantie materiaal- en/of constructiefouten heeft laten repareren of het desbetreffende artikel heeft vervangen, is zij terzake van haar verplichtingen jegens de klant volledig gekweten. De klant kan op grond van de gebleken materiaal- en/of constructiefouten geen ontbinding van de overeenkomst vorderen, tenzij in redelijkheid van de klant niet kan worden verwacht dat de overeenkomst in stand blijft. Bij ontbinding heeft de klant geen recht op schadevergoeding.
  • Direct nadat u uw ophaal- of omruilopdracht aan ons heeft verzonden, ontvangt u op het door u opgegeven e-mail adres onze schriftelijke bevestiging. Mocht deze bevestiging u niet onmiddellijk bereiken maak hiervan dan ter stond melding.
  • Indien producten worden gerepareerd of vervangen tijdens de garantieperiode, wordt de oorspronkelijke garantieperiode niet verlengd.
  • Een garantieclaim wordt onmiddellijk door ons in behandeling genomen nadat wij van u de complete en onderbouwde melding hebben ontvangen. Van uw melding ontvangt u direct per E-mail een bevestiging. Mocht deze bevestiging u niet bereiken neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Voor een nadere onderbouwing van uw garantieclaim kunnen wij u uitnodigen beeldmateriaal aan ons op te sturen. Voor het melden van een garantie klikt u op "klantenservice" op de menubalk en daarna op "garantie melden".
   

LivingComfort Zorgplan - Nu en in de toekomst

Bestel een van de LivingComfort producten (m.u.v. de PerfectCare Boxspring) en u koopt in plaats daarvan een LivingComfort cadeaubon van dezelfde waarde. De door u bestelde goederen leveren wij dan gratis.

De cadeaubon is niet persoonsgebonden en kent geen vervaldatum. De bon gebruikt u voor de aanschaf van een PerfectCare boxspring. Dat kan nu zijn of over 10 of 20 jaar. De boxspring kan voor uzelf zijn maar ook voor een familielid of bekende. Hierin bent u vrij. Immers het betreft een cadeaubon die u aan iedereen kunt schenken.

Matraskeuze Hulp

  • Altijd het juiste matras
  • Bespaar geld
  • Bespaar tijd
Laten we beginnen